Nápis Behistun v Iráne má trojjazyčný text. Vyslovuje sa Bisutun. Meno, ktoré dal mimozemský Anunnaki malej dedine na úpätí strmej skaly vysokej 1700 stôp v strede pohoria Zagros v Perzii na pravom brehu Samas-Ab, hlavného prítoku Kerkha. Perzské slová Behistun a Bisutun pochádzajú z Anunnaki slova Beitutsun.

Nápis Behistun je trojjazyčný text

V Ana’kk, jazyku Anunnaki, sa Beitutsun skladá z dvoch slov:
a – Beit, čo znamená bydlisko; dom; laboratórium.
b – Utsun, čo znamená experiment; štúdium; chirurgická operácia

Všimnite si symbol Anunnaki: Okrídlený disk. Ahura Mazda.

Behistun, symbol Anunnaki: Okrídlený disk. Ahura Mazda.

Nápisy Behistun sú mimoriadne dôležité a odhaľujúce. Boli nájdené v provincii Kermanshah v Iráne. Nápisy boli napísané v troch klinových jazykoch: staroperzštine, babylončine a elamčine. Mnoho znakov pripomínalo abecedu Ana’kh.

V roku 1835 začal sir Henry Rawlinson, dôstojník armády britskej Východoindickej spoločnosti pridelený k silám iránskeho šacha, vážne študovať nápis. Keďže názov mesta Bisotun bol v tomto čase anglicizovaný ako “Behistun”, pamätník sa stal známym ako “nápis Behistun”. Napriek svojej relatívnej neprístupnosti bol Rawlinson schopný zmenšiť útes s pomocou miestneho chlapca a skopírovať starý perzský nápis. Elamčinna bol cez priepasť a babylonský štyri metre nad; oba boli mimo dosahu a boli ponechané na neskôr.

S perzským textom a s asi tretinou sylabára, ktorý mu dala k dispozícii práca Georga Friedricha Grotefenda, sa Rawlinson pustil do práce na dešifrovaní textu. Prvá časť tohto textu obsahovala zoznam tých istých perzských kráľov, ktorí sa našli v Herodotovi, ale v ich pôvodných perzských formách na rozdiel od Herodotových gréckych prepisov; napríklad Dárius je uvedený ako pôvodný Dâryavuš namiesto helenizovaného Δαρειος.


„Som Darius, úplne legitímny kráľ Perzie a rozhodne nie som uzurpátor, ktorý zabil skutočného kráľa v palácovom prevrate, a potom vymyslel celý príbeh o tom, ako bol v skutočnosti uzurpátor, ktorý predtým zabil skutočného skutočného kráľa a potom zaujal jeho miesto a nikto nemohol prísť na to všetko, pretože ten chlap bol zlý mág alebo čo.

Takže dobre, že som konečne prišiel a rozlúštil také spletité sprisahanie, však? Preto, keby nebolo mňa, stále by ti vládol uchvatiteľský podvodník a nie úplne legitímny kráľ, ktorým som ja. Každopádne, ak potrebujete ďalší dôkaz mojej úplnej legitimity, je to skutočnosť, že celé impérium sa proti mne vzbúrilo hneď, ako som prevzal trón, a musel som ich všetkých uvrhnúť späť do podriadenosti, provinciu po provincii.

Takže tu je zoznam všetkých provincií, ktoré sa vzbúrili, a toho, čo som urobil každej z nich, pre prípad, že by si niekto ešte stále myslel, že je potrebná legitímnosť mojej vlády. A keďže všetko, čo som tu napísal, je pravda a celá pravda a nič iné ako pravda – a rozhodne to nie je kúsok kráľovskej propagandy, ktorá má dokázať moje inak úplne legitímne pravidlo, očakávam, že všetci moji poddaní tomu budú lepšie VERIŤ a šíriť to ďaleko a široko po celej mojej ríši.

Preto som to všetko nechal vytesať na neprístupnej skale v jazykoch a písmach, ktoré čoskoro nikto nebude vedieť čítať.”


Zhodou mien a postáv Rawlinson dešifroval typ klinového tvaru používaného pre starú perzštinu do roku 1838 a svoje výsledky predstavil Kráľovskej ázijskej spoločnosti v Londýne a Société Asiatique v Paríži.

Od Anunnaki slova Beit, odvodené:

1 – Arabské slovo Beit, Bayt alebo Beyt, čo znamená domov.
2 – Hebrejský Beit alebo Beth, čo znamená dom.
3 – Asýrske slovo Bitu, čo v západnom dialekte znamená dom, biotop.
4 – Bitluhu, v protoasýrskom a východnom dialekte.
5 – Aramejské slová Bayto a Bayta, ktoré znamenajú dom.
5 – Fénické slovo Bit, čo znamená stred; dom; zhromaždenie.
6 – Ugaritské slovo Bi’t, čo znamená svätyňa; dom; oltár.

Miesto pre bohov

V Anunnaki literatúre sa Anunnaki Ram-La Kitbur odvolával na mesto Behistun ako na centrum pre štúdium foriem života. Niektorí Ulema to interpretujú ako genetické laboratórium, ale nie je dostatok dôkazov, ktoré by poukazovali týmto smerom.

Už spomenutí starí grécki autori si mysleli, že Behistún je v skutočnosti miesto vyhradené pre bohov. Tu stojí za zmienku, že Anunnaki nazývali bohmi Akkadovia, Sumeri, Asýrčania a Babylončania. Hovorili o nich ako o mimozemských bohoch alebo pánoch, ktorí zostúpili na Zem a učili ich umenie, vedu, jazyk, astronómiu a pokročilé technológie.

Alexander Veľký, mimozemskí bohovia a Behistun:

Alexander Veľký veril v astrológiu, okultizmus a nebeských bohov, ktorí zostúpili na Zem. Po víťazstve nad Peržanmi Alexander Veľký navštívil Behistúna, aby vzdal úctu miestu mimozemských bohov. Jeho návšteva je zdokumentovaná v starovekých spisoch Diodora, ktorý obšírne písal o nápisoch nájdených v Behistúne.

Nápisy sú zložené v troch jazykoch, ktoré sú písané klinovým písmom a používali sa vo všetkých oficiálnych nápisoch achajmenských kráľov.

Anunnaki nazývali bohmi Akkadovia, Sumeri, Asýrčania a Babylončania

Kva Zlat Zrnko